Campagnetijd

Begin ruim voordat de actie van start gaat met de publiciteit via uw website, nieuwsbrief, de kerkapp en het kerk- of parochieblad. Hiermee maakt u de kerkleden alvast warm voor de actie. Door tijdens de actie de tussenstand en aan het eind van de actie het eindresultaat te communiceren, houdt u iedereen optimaal betrokken.

Wat kunt u doen?

  • Kondig de actie al aan in het kerk- of parochieblad in de maanden november en december.
  • Vermeld op uw eigen website de actiedatum en doe in de kerkapp een oproep voor vrijwilligers.
  • Organiseer een startmoment bij het starten van de actieperiode.
  • Hang spandoeken of banieren op, bij uw eigen kerk en in de omgeving, samen met andere kerken die meedoen aan de actie.
  • Verzorg een mededeling in of tijdens vieringen.
  • Bespreek met de voorganger(s) de mogelijkheden voor het gebruiken van de preekschets.
  • Geef op uw eigen website prominent aandacht aan de actie, bijvoorbeeld door de stand van inkomsten bij te houden met een thermometer (of in percentages).
  • Zet sociale media (Instagram en Facebook) in, bijvoorbeeld met behulp van de Actie Kerkbalansvideo en plaats promotiemateriaal op de website.